Адміністративний позов про визнання дій протиправними і зобов'язання вчинити певні дії

Check deal
Перевір свій договір
Пiдписуєте важливий договір? Переконайтеся, що з його підписанням Ви не поставите всі Ваші інтереси в зону ризику!
Тут може бути ваша реклама

Харківський окружний адміністративний суд

61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3

 

ПОЗИВАЧ: фізична особа Супрун Геннадій Анатолійович

Ідентифікаційний номер 1700006619

місце проживання: 61001, м. Харків, вул. Чугуївська, буд. 30, кв.6

поштова адреса: 61052, місто Харків, вулиця Полтавська, 9, 7 поверх

тел. 057 777 7777, е-mail: office@office.com

 

Представник за довіреністю: Тищенко Дмитро Миколайович

адреса: 61052, місто Харків, вулиця Полтавська, 9, 7 поверх

тел. 057 777 7777, е-mail: office@office.com

 

ВІДПОВІДАЧ 1: РЕГІОНАЛЬНИЙ СЕРВІСНИЙ ЦЕНТР МВС У ВІННИЦЬКІЙ ОБЛАСТІ

Ідентифікаційний код юридичної особи 40112249

__________________________________________

21010, Вінницька обл., місто Вінниця, вулиця Ботанічна, будинок 28

 

 

ВІДПОВІДАЧ 2: РЕГІОНАЛЬНИЙ СЕРВІСНИЙ ЦЕНТР МВС В ХАРКІВСЬКІЙ ОБЛАСТІ

Ідентифікаційний код юридичної особи 40112097

__________________________________________

61013, Харківська обл., місто Харків, вулиця Шевченко, будинок 26

 

 

АДМІНІСТРАТИВНИЙ ПОЗОВ

  • про визнання дій протиправними і зобов'язання вчинити певні дії

    При обранні вказаного способу захисту прав особи, транспортний засіб якої було знято з обліку та перереєстровано на іншу особу, слід чітко відмежувати даний публічно-правовий спір від спору про право власності на майно (автомобіль), який має вирішуватися в порядку цивільного, а не адміністративного судочинства. Цікавим з цього приводу є спір, який розглядався Вінницьким окружним адміністративним судом - (посилання)

 

I.

(1.) Фізична особа Супрун Геннадій Анатолійович (паспорт МК 800064, виданий Дзержинським РУ ГУ м. Харкова 15.07.1998 р., ідентифікатор особи 1700006619) є власником автомобіля BMW 330xd, 2008 року випуску, номер кузова WBAVT91050KX29300, номер двигуна 28596800.

 

Див. Додаток № 1, 2: Докази права власності Супрун Г.А. — Копія свідоцтва про реєстрацію ТЗ серія АХС № 119800, копія відповіді ТОВ “Баварія Моторс” від 27.11.2015 року.

 

18.06.2008 року ВРЕР № 1 ГУМВС України в Харківській області зазначений автомобіль було зареєстровано за позивачем та видано відповідне свідоцтво про реєстрацію ТЗ і державний номерний знак АХ8200ВК.

 

Див. Додаток № 2, 3: Докази реєстрації ТЗ за Супрун Г.А. — Копія свідоцтва про реєстрацію ТЗ серія АХС № 119800, копія відповіді Регіонального сервісного центру МВС в Харківській області від 27.11.2015 року.

 

Станом на дату звернення з цією позовною заявою право власності на вказаний автомобіль жодною особою не оскаржувалося. Супрун Г.А., як власник BMW 330xd, жодних реєстраційних дій з вказаним автомобілем не здійснював. Сам транспортний засіб разом з реєстраційними документами на нього знаходиться у місті Харкові і жодного разу не змінював свого місця перебування та зберігання (стоянки). Будь-яких довіреностей на розпорядження транспортним засобом власником не видавалося.

 

27 листопада 2015 року під час спроби зняти власний автомобіль з обліку для реалізації Супрун Г. А. стало відомо, що 23.05.2013 року його автомобіль було знято з обліку та 20.07.2013 року було перереєстровано на іншу невідому особу. Зняття з обліку та перереєстрація проводилася у Вінницькій області.

 

Див. Додаток № 3: Докази знаття з обліку та перереєстрації ТЗ — Копія відповіді Регіонального сервісного центру МВС в Харківській області від 27.11.2015 року.

 

Будь-яких вказівок чи доручень щодо зняття чи перереєстрації автомобіля BMW 330xd, 2008 року випуску, номер кузова WBAVT91050KX29300, номер двигуна 28596800 Супрун Г.А. будь-яким особам не надавав, до відповідача 1 та відповідача 2 в 2013 року з приводу свого автомобіля не звертався.

 

З метою підтвердження факту наявності автомобіля, дійсності номерів агрегатів та супроводжувальних документів на вказаний транспортний засіб, 04.12.2015 року Супрун Г.А. звернувся до Харківського Науково-дослідного експертно-криміналістичного центру МВС України для проведення відповідного експертного дослідження.

 

Згідно висновку експертного дослідження № 21/230 від 04.12.2015 року номер кузова WBAVT91050KX29300, номер двигуна 28596800, наданого на дослідження транспортного засобу BMW 330xd номерний знак АХ8200ВК не змінювалися. Бланк наданого на дослідження документа “Свідоцтво про реєстрацію ТЗ” серія АХС № 119800 відповідає бланкам, які є в офіційному обігу.

 

Див. Додаток № 4: Докази наявності ТЗ у позивача та відповідності номерних позначень, агрегатів та супроводжувальних документів на автомобіль BMW 330xd — Копія висновку експертного дослідження № 21/230 від 04.12.2015 року.

 

Позивач стверджує, що відповідач 1 не здійснив комплексу заходів, пов'язаних із перевіркою документів, які є підставою для зняття з обліку та здійснення перереєстрації транспортного засобу, звіркою, дослідженням ідентифікаційних номерів складових частин та оглядом транспортного засобу, оформленням і видачею реєстраційних документів та номерних знаків, в наслідок чого 23.05.2013 року незаконно зняв з обліку транспортний засіб позивача, а саме автомобіль BMW 330xd, 2008 року випуску, номер кузова WBAVT91050KX29300, номер двигуна 28596800 та незаконно 20.07.2013 року перереєстрував вказаний ТЗ на іншу особу.

 

ІІ.

(2.1.) Згідно зі ст. 8 Конституції України, в Україні визнається і діє принцип верховенства права. Конституція України має найвищу юридичну силу. Закони та інші нормативно-правові акти приймаються на основі Конституції України і повинні відповідати їй. Норми Конституції України є нормами прямої дії. Звернення до суду для захисту конституційних прав і свобод людини і громадянина безпосередньо на підставі Конституції України гарантується.

 

Зазначена норма Конституції України передбачає неможливість обмеження особи в праві звернення до суду.

 

Судовий захист є одним із основних механізмів захисту прав. Забороняється відмова в розгляді та вирішенні адміністративної справи з мотивів неповноти, неясності, суперечливості чи відсутності законодавства, яке регулює спірні відносини (ч.4 ст. 8 Кодексу Адміністративного судочинства України, далі “КАС України”).

 

Завданням адміністративного судочинства згідно частини першої статті 2 КАС України є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

 

Згідно визначень, наведених в підпунктах 6, 8 частини першої статті 3 цього Кодексу, адміністративний позов - це звернення до адміністративного суду про захист прав, свобод та інтересів у публічно-правових відносинах; позивач - в адміністративній справі - це особа, на захист прав, свобод та інтересів якої подано адміністративний позов до адміністративного суду, а також суб'єкт владних повноважень, на виконання повноважень якого подана позовна заява до адміністративного суду.

 

Аналіз наведених норм дає підстави стверджувати, що до адміністративного суду може звернутися фізична або юридична особа, права, свободи чи інтереси якої порушено суб'єктом владних повноважень у зв'язку із винесенням ним рішення (нормативно-правового акта чи правового акта індивідуальної дії), вчиненням дій або не вчиненням, які повинні бути вчинені в межах повноважень органу державної влади, органу місцевого самоврядування, їхньої посадової чи службової особи, іншого суб'єкта при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень. Вимоги позивача повинні стосуватися захисту або відновлення його прав, свобод та інтересів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб'єкта владних повноважень.

 

(2.2.) Відповідно до ч. 1 ст. 37 Закону України “Про дорожній рух” забороняється експлуатація незареєстрованих (неперереєстрованих) транспортних засобів, ідентифікаційні номери складових частин яких не відповідають записам у реєстраційних документах, знищені чи підроблені, без номерного знака або з номерним знаком, що не належить цьому засобу чи не відповідає вимогам стандартів, або з номерними знаками, які закріплені у не встановлених для цього місцях, закриті іншими предметами чи забруднені, що не дозволяє чітко визначити символи номерного знака з відстані 20 метрів, перевернуті чи не освітлені, а також транспортних засобів, що підлягають обов'язковому технічному контролю, але не пройшли його, та у випадках, передбачених законодавством, без чинного на території України поліса обов'язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів (страхового сертифіката "Зелена картка").

 

Подібна заборона на експлуатацію незареєстрованого транспортного засобу міститься і в п. 7 Порядку державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України N 1388 від 07.09.98 року (далі - “Порядок”).

 

Ідентифікаційний номер транспортного засобу (англ. Vehicle identification number — VIN), або VIN-код — це унікальний серійний номер, що застосовується в автомобільній промисловості для індивідуального розпізнавання кожного механічного транспортного засобу, причіпного транспортного засобу, мотоцикла та мопеда, визначення яких подані в міжнародному стандарті ISO 3833 - https://uk.wikipedia.org/wiki/

 

Отже, експлуатація автомобіля позивачем є неможливою внаслідок незаконного внесення відповідачем 1 до Єдиного державного реєстру відомостей про інший транспортний засіб неправомірно використовуючи унікальний номер (VIN-код) автомобіля позивача.

 

ІІІ.

(3.1.) Реєстрація та облік транспортних засобів здійснюється відповідно до вимог ст. 34 Закону України "Про дорожній рух".

Так, за змістом цієї норми державна реєстрація транспортного засобу полягає у здійсненні комплексу заходів, пов'язаних із перевіркою документів, які є підставою для здійснення реєстрації, звіркою і, за необхідності, дослідженням ідентифікаційних номерів складових частин та оглядом транспортного засобу, оформленням і видачею реєстраційних документів та номерних знаків. Державний облік зареєстрованих транспортних засобів включає в себе процес реєстрації, накопичення, узагальнення, зберігання та передачі інформації про зареєстровані транспортні засоби та їх власників.

 

Єдина на території України процедура державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок i моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів, оформлення та видачі реєстраційних документів i номерних знаків визначається Порядком державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України N 1388 від 07.09.98 року.

 

Згідно з п. 3 Порядку (в редакції, що діяла на дату зняття транспортного засобу з обліку) державна реєстрація транспортних засобів проводиться підрозділами Державтоiнспекцiї з метою здійснення контролю за відповідністю конструкції та технічного стану транспортних засобів установленим вимогам стандартів, правил i нормативів, дотриманням законодавства, що визначає порядок сплати податків i зборів (обов'язкових платежів), використанням транспортних засобів в умовах воєнного i надзвичайного стану, а також для ведення їх обліку та запобіганню вчиненню щодо них протиправних дій.

 

Транспортні засоби реєструються за юридичними та фізичними особами в реєстрацiйно-екзаменаційних підрозділах Державтоiнспекцiї. Експлуатація транспортних засобів, що не зареєстрованi (не перереєстрованi) у підрозділах Державтоiнспекцiї (крім транспортних засобів, зареєстрованих до набрання чинності цим Порядком) та без номерних знаків, що відповідають державним стандартам, а також ідентифікаційні номери складових частин яких не відповідають записам у реєстраційних документах або знищені чи підроблені, забороняється (п. 6, 7 Порядку).

 

Відповідно до п. 8 Порядку (в редакції, що діяла на дату зняття транспортного засобу з обліку) державна реєстрація (перереєстрацiя) транспортних засобів проводиться на підставі заяв власників, поданих особисто, i документів, що посвідчують їх особу, підтверджують правомірність придбання, отримання, ввезення, митного оформлення транспортних засобів, відповідність конструкції транспортних засобів установленим вимогам безпеки дорожнього руху, а також вимогам, які є підставою для внесення змін до реєстраційних документів.

 

Згідно з п. 5.1. Наказу МВС України "Про затвердження Інструкції про порядок здійснення підрозділами Державтоінспекції МВС державної реєстрації, перереєстрації та обліку транспортних засобів, оформлення і видачі реєстраційних документів, номерних знаків на них" № 379 від 11.08.2010 (в редакції Інструкції, що діяла на дату зняття автомобіля з реєстрації) посадовими особами РЕП ДАІ приймаються до розгляду письмові заяви власників (фізичних або юридичних осіб) про зняття ТЗ з обліку (вибракування), зразки яких наведено в додатках 9, 10 до цієї Інструкції. Такі заяви можуть прийматись від осіб, уповноважених у встановленому порядку на такі дії.

 

При цьому виконуються дії, передбачені пунктами 3.2 - 3.9, 3.17, 3.18 глави 3 цієї Інструкції.

 

Відповідно до п.п. 3.2., 3.3. Наказу МВС України № 379 від 11.08.2010 особа власника ТЗ або уповноваженої ним особи встановлюється на підставі паспорта громадянина України або іншого документа, що його замінює, для іноземців або осіб без громадянства - на підставі документів, визначених законодавством України. За Єдиним державним реєстром Державтоінспекції, наявними базами даних АІС "Довідка-рахунок", "Митний документ", "Автомобіль", "Документ", "АРМ-РОЗШУК" проводиться перевірка документів, які подаються до РЕП ДАІ для проведення реєстрації ТЗ. Перевірці підлягають: свідоцтво про реєстрацію ТЗ або технічний паспорт, відповідні документи Держмитслужби, довідка-рахунок, акт приймання-передачі ТЗ, договір купівлі-продажу, біржова угода, інші документи, що підтверджують правомірність придбання ТЗ. Результати проведеної перевірки відмічаються на заяві і підписуються уповноваженою посадовою особою РЕП ДАІ (із зазначенням П. І. Б., дати та часу проведення перевірки).

 

Згідно з п. 40. Порядку (в редакції, що діяла на дату зняття транспортного засобу з обліку) зняття з обліку транспортних засобів проводиться після їх огляду в підрозділах Державтоінспекції на підставі заяви власника, документа, що посвідчує особу, виконавчого напису нотаріуса, постанови державного виконавця або рішення суду.

 

Обов'язок посадової особи Державтоінспекції щодо необхідності огляду ТЗ працівником РЕП ДАІ за місцем реєстрації ТЗ і за письмовою заявою власника ТЗ передбачений і п. 3.7. Наказу МВС України № 379 від 11.08.2010. При цьому, згідно з п. 3.9. названого Наказу МВС України перевіряються номерні агрегати ТЗ за наявними обліками розшукуваного транспорту з використанням існуючих баз даних АІС. Крім того, з використанням Єдиного державного реєстру Державтоінспекції ТЗ перевіряється на предмет зняття його з обліку за місцем попередньої реєстрації.

 

Відповідно до п. 5.2. Наказу МВС України № 379 від 11.08.2010 під час зняття автомобіля з обліку номерні знаки, які були закріплені за ТЗ, вилучаються, про що робиться відповідна відмітка на заяві.

 

Про зняття ТЗ з обліку із зазначенням причин відповідно до пункту 42 Порядку, вилучення номерних знаків та видачу номерних знаків для разових поїздок із зазначенням їх терміну дії робиться відповідний запис на внутрішньому полі обрізаного з трьох країв свідоцтва про реєстрацію ТЗ або на копії реєстраційної картки, що додається до свідоцтва про реєстрацію ТЗ на пластиковій основі, з підписом уповноваженої посадової особи та відтиском печатки РЕП ДАІ. Аналогічні записи вносяться також до наявних автоматизованої бази даних АІС "Автомобіль" та Єдиного державного реєстру Державтоінспекції.

 

Отже, будь-які реєстраційні дії зі зняття ТЗ з обліку могли бути проведені відповідним підрозділом Державтоінспекції виключно 1) на підставі заяви власника про зняття ТЗ з обліку, 2) після перевірки документа, що посвідчує його особу, 3) огляду ТЗ на предмет перевірки факту знищення, фальсифікації або підроблення ідентифікаційних номерів складових частин транспортних засобів чи документів. Саме здійснення всіх вказаних вище дій є обов'язковими умовами для зняття ТЗ з обліку, 4) з вилученням номерних знаків, які були закріплені за ТЗ.

 

Позивач не звертався ані особисто, ані через уповноважених осіб до відповідача 1 з жодною заявою про знаття автомобіля BMW 330xd, 2008 року випуску, номер кузова WBAVT91050KX29300, номер двигуна 28596800, ДНЗ АХ8200ВК з обліку або перереєстрації, як і не втрачав свідоцтво про реєстрацію (технічний паспорт) на вказаний автомобіль, оригінал якого (свідоцтво) перебуває і завжди перебував у Супруна Г.А. Окрім цього, позивач стверджує, що свій транспортний засіб жодного разу не надавав для огляду відповідачу 1. Автомобіль перебував і перебуває у володінні і користуванні власника, Супрун Г.А., з місцезнаходженням у м. Харків.

 

Номерні знаки, які були закріплені за автомобілем позивача, відповідачі не вилучали та продовжують фактично перебувати на його BMW 330xd. Свідоцтво про реєстрацію ТЗ позивача не є загубленим, не містить жодних записів про будь-які дії зі зняття автомобіля та на дату звернення з цим позовом не є обрізаним.

 

Таким чином, позивач вважає, що відповідач 1, в порушення ст. 34 Закону України "Про дорожній рух", п. 40 Порядку не здійснив комплексу заходів, пов'язаних із перевіркою документів, які є підставою для зняття з обліку та здійснення перереєстрації транспортного засобу, звіркою, дослідженням ідентифікаційних номерів складових частин та оглядом транспортного засобу, оформленням і видачею реєстраційних документів та номерних знаків, в наслідок чого 23.05.2013 року незаконно зняв з обліку транспортний засіб позивача, а саме автомобіля BMW 330xd, 2008 року випуску, номер кузова WBAVT91050KX29300, номер двигуна 28596800 та незаконно 20.07.2013 року перереєстрував вказаний ТЗ на іншу особу.

 

Порушене право позивача на вільну експлуатацію власним транспортним засобом належить поновленню шляхом скасування запису про зняття з обліку автомобіля марки BMW 330xd, сірого кольору, 2008 року випуску, номер кузова WBAVT91050KX29300, номер двигуна 28596800, державний реєстраційний знак АХ8200ВК з Супрун Генадія Анатолійовича та поновлення державної реєстрації автомобіля марки BMW 330xd, сірого кольору, 2008 року випуску, номер кузова WBAVT91050KX29300, номер двигуна 28596800, державний реєстраційний знак АХ8200ВК за Супрун Генадієм Анатолійовичем.

 

IV.

(4.1) Органи, які здійснювали дії зі зняття та перереєстрації автомобіля позивача, а саме Державтоінспекції Вінницької та Харківської областей, Постановою Кабінету Міністрів Україні від 9 листопада 2015 р. № 904 “Про внесення змін до Порядку державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів” було замінені на відповідні територіальні органи з надання сервісних послуг МВС.

 

Відповідно до абзацу 2, 3 пункту 9 Пленуму Вищого адміністративного суду від 06.03.2008 року № 2 «Про практику застосування адміністративними судами окремих положень Кодексу адміністративного судочинства України під час розгляду адміністративних справ» при визначенні процесуального правонаступництва судам слід виходити з того, хто є правонаступником у спірних правовідносинах, та враховувати, що якщо під час розгляду адміністративної справи буде встановлено, що орган державної влади, орган місцевого самоврядування, рішення, дії чи бездіяльність яких оскаржуються, припинили свою діяльність, то в такому випадку суду необхідно залучити до участі у справі їх правонаступників. У випадку ж відсутності правонаступників суду необхідно залучити до участі у справі орган, до компетенції якого належить вирішення питань про усунення порушень прав, свобод чи інтересів позивача.

 

Питання припинення юридичною особою публічного права, на відміну від ліквідації юридичних осіб приватного права слід розуміти не лише в контексті припинення її майнових зобов'язань, оскільки така особа створювалась для виконання функцій держави чи місцевого самоврядування. Відповідно, функції держави не зникають із ліквідацією юридичної особи публічного права, крім випадку повної відмови держави від виконання певних функцій, а тому в будь-якому випадку, враховуючи принцип безперервності влади, має бути вирішено питання про функціональне правонаступництво юридичної особи публічного права.

 

Згідно з п. 3 Порядку державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України N 1388 від 07.09.98 року (далі - “Порядок”).державна реєстрація транспортних засобів проводиться територіальними органами з надання сервісних послуг МВС з метою здійснення контролю за відповідністю конструкції та технічного стану транспортних засобів установленим вимогам стандартів, правил і нормативів, дотриманням законодавства, що визначає порядок сплати податків і зборів (обов'язкових платежів), використанням транспортних засобів в умовах воєнного і надзвичайного стану, а також для ведення їх обліку та запобіганню вчиненню щодо них протиправних дій.

 

Таким чином, до компетенції Регіонального сервісного центру МВС у Вінницькій та Харківській області належить виконання функції держави з державної реєстрації та обліку транспортних засобів на території України, отже вказані органи мають бути відповідачем у справі.

 

(4.2.) Відповідно до ч. 3 ст. 2 КАС України встановлені критерії, якими керується адміністративний суд при перевірці рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень. Відповідність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень передбаченим частиною 3 статті 2 КАС України критеріям перевіряється судом з урахуванням закріпленого статтею 9 Кодексу адміністративного суду КАС і, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

 

Відповідно до вимог частини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

 

Так, відповідно до частини 3 статті 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

 

"На підставі" означає, що суб'єкт владних повноважень: 1) повинен бути утвореним у порядку, визначеному Конституцією та законами України; 2) зобов'язаний діяти на виконання закону, за умов та обставин, визначених ним.

"У межах повноважень" означає, що суб'єкт владних повноважень повинен приймати рішення, а дії вчиняти відповідно до встановлених законом повноважень, не перевищуючи їх.

"У спосіб" означає, що суб'єкт владних повноважень зобов'язаний дотримуватися встановленої законом процедури і форми прийняття рішення або вчинення дії і повинен обирати лише визначені законом засоби.

Зазначені критерії, хоч і адресовані суду, але одночасно вони є і вимогами для суб'єкта владних повноважень, який приймає відповідне рішення, вчиняє дії чи допускається бездіяльності.

 

Таким чином, Реєстраційно-екзаменаційний підрозділ Державтоінспекції Міністерства внутрішніх справ України у Вінницькій області при знятті з обліку та подальшої перереєстрації транспортного засобу позивача, як суб'єкт владних повноважень, мав керуватися даними вимогами і мав уникати вчинення дій, які не підтверджуються належними та допустимими доказами. В даному випадку вказаний підрозділ Державтоінспекції у Вінницькій області як суб'єкт владних повноважень прийняв рішення щодо зняття з обліку транспортного засобу позивача за відсутності для цього достатніх підстав.

 

Дією, що вплинула на права та обов'язки позивача, є зняття з обліку та подальша перереєстрації його автомобіля, що і є предметом оскарження.

 

Згідно п. 2.2 Інструкції про порядок здійснення підрозділами Державтоінспекції МВС державної реєстрації, перереєстрації та обліку транспортних засобів, оформлення і видачі реєстраційних документів, номерних знаків на них, затвердженої наказом МВС України від 11.08.2010 р. N 379, в управліннях (відділах) ДАІ головних управлінь, управлінь МВС України в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі з відомостей про зареєстровані, перереєстровані та зняті з обліку ТЗ формуються бази даних автоматизованих інформаційних систем "Автомобіль".

 

Таким чином, способом виконання судового рішення є саме внесення інформації до вказаних баз даних.

 

З огляду на вищевикладене, відповідно до ст. 8 Конституції України, ст. 34, 37 Закону України "Про дорожній рух", п.п. 3, 7, 8, 40 Порядку державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України N 1388 від 07.09.98 року, керуючись ст. 6, ст. 104 Кодексу адміністративного судочинства України, позивач, -

 

ПРОСИТЬ СУД:

 

1. Визнати дії Реєстраційно-екзаменаційного підрозділу Державтоінспекції у Вінницькій області зі зняття з обліку автомобіля марки BMW 330xd, сірого кольору, 2008 року випуску, номер кузова WBAVT91050KX29300, номер двигуна 28596800 з Супрун Генадія Анатолійовича протиправними.

 

2. Зобов'язати Регіональний сервісний центр МВС у Харківській області скасувати запис про зняття з обліку автомобіля марки BMW 330xd, сірого кольору, 2008 року випуску, номер кузова WBAVT91050KX29300, номер двигуна 28596800, державний реєстраційний знак АХ8200ВК з Супрун Генадія Анатолійовича.

 

3. Зобов'язати Регіональний сервісний центр МВС у Харківській області поновити державну реєстрацію автомобіля марки BMW 330xd, сірого кольору, 2008 року випуску, номер кузова WBAVT91050KX29300, номер двигуна 28596800, державний реєстраційний знак АХ8200ВК за Супрун Генадієм Анатолійовичем.

 

Додатки:

1. Копія свідоцтва про реєстрацію ТЗ серія АХС № 119800 (один арк.);

2. Копія відповіді ТОВ “Баварія Моторс” від 27.11.2015 року (один арк.);

3. Копія відповіді Регіонального сервісного центру МВС в Харківській області від 27.11.2015 року (один арк.);

4. Копія висновку експертного дослідження № 21/230 від 04.12.2015 року (один арк.);

5. Копія довіреності представника (один арк.);

6. Оригінал квитанції про сплату судового збору (один арк.);

7. Копія адміністративного позову з додатками для відповідачів.

 

“___” грудня 2015 року Представник за довіреністю  Д.М. Тищенко

  • При обранні вказаного способу захисту прав особи, транспортний засіб якої було знято з обліку та перереєстровано на іншу особу, слід чітко відмежувати даний публічно-правовий спір від спору про право власності на майно (автомобіль), який має вирішуватися в порядку цивільного, а не адміністративного судочинства. Цікавим з цього приводу є спір, який розглядався Вінницьким окружним адміністративним судом - (посилання)

     

Про Дом юриста кажуть
"Сьогодні Дом юриста є одним з найсучасніших інноваційних правових ресурсів України"
"Юридичні послуги мають бути доступними кожному. Компанія "Дом юриста" доводить, що все це реально"
"Це перший сервіс, який полегшить роботу юристам та допоможе людям з легкістю складати заяви до різних державних органів"